Στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2013-2014 μας μοιράστηκε η λίστα με τα πρότζεκτ του πρώτου τετραμήνου. Ανάμεσα στις επιλογές που είχαμε μπροστά μας, υπήρχε και μια υπό τον τίτλο ‘Οπτικές Ίνες: Χρήσεις και Εφαρμογές’. Χωρίς δεύτερη σκέψη διαλέξαμε αυτό, καθώς είχαμε ακούσει πως μέσω των οπτικών ινών οι πληροφορίες μεταδίδονται πάρα πολύ γρήγορα. Σχηματίστηκε γρήγορα μια ομάδα έτοιμη για δουλειά και όλο ερωτήματα για το τι είναι η οπτική ίνα και τι ρόλο παίζει στην ζωή μας, για το πώς δημιουργείται και εγκαθίσταται και πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί, ακόμα και για το κόστος είχαμε απορίες. Ήδη στο πρώτο μάθημα γεμίσαμε έναν ολόκληρο πίνακα με τέτοιου είδους ερωτήσεις και προβληματισμούς, θέσαμε στόχους, χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε ένα πλάνο για το πώς θα κινηθούμε. Στην συνέχεια, τις επόμενες εβδομάδες ξεκινήσαμε να ψάχνουμε ένθερμα για αυτές και στο αμέσως δεύτερο μάθημα συγκεντρώθηκαν ένα πλήθος παιδιών με εργασίες έτοιμες προς παρουσίαση. Τέλος, ετοιμάστηκε και ένα ερωτηματολόγιο, καθώς επίσης και η ιστοσελίδα μας, όπου μπορέσαμε να ανεβάσουμε όλο μας το υλικό. Από το μάθημα αυτό προσκομίσαμε γνώσεις πολύ σημαντικές όχι μόνο για την τεχνολογία ευρύτερα, αλλά και για ένα συγκεκριμένο μέσο- τις οπτικές ίνες- που, όπως πρόσφατα ανακαλύψαμε, πολύ σύντομα στις επόμενες δεκαετίες θα αντικαταστήσει τα καλώδια του χαλκού και θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στις ζωές όχι μόνο των μελλοντικών γενιών, αλλά και στις δικές μας.